Aspectes generals
Claus per entendre la jerarquia de totes les marques gestionades pel Museu: marca paraigua, marca derivada i marques associades.
Estructura jeràrquica de l'entitat
Per entendre millor com s’estructura la imatge que presentem, és bo saber quina és l’estructura organitzativa de l’entitat.
El Nat-Museu de Ciències Naturals és una entitat de gestió transversal formada per cinc centres: Museu Blau, Jardí Botànic, Jardí Botànic Històric, Laboratori de Natura i Museu Martorell.
També té institucions vinculades, com el Cercle del Museu, fundació destinada al patrocini i mecenatge, i l’Institut Botànic de Barcelona, centre mixt entre l’Ajuntament de Barcelona i el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC).
Esquema organitzatiu de l’entitat
Logotips generats i gestionats per l'entitat o les seves seus
Tal com es desprèn de l'esquema, el Museu gestiona moltes marques que es poden agrupar en tres nivells de protagonisme:
Marca paraigua: és la més important i la que s’utilitza per defecte, ja que identifica tot el conjunt dels centres.
Marca derivada: identifica cada centre individualment.
Marques associades: són les marques d'entitats vinculades al Museu.
Petit Comitè 2011 per a Museu de Ciències Naturals de Barcelona | @ Copyright