Aplicació de la marca
Com es combinen les nostres marques dins de documents generats per la nostra entitat o bé en una publicació, campanya o qualsevol ítem aliens a l’entitat.
Signatura d’un centre en ítems corporatius
Signatura de dos o més centres
Crèdits corporatius
Signatures en comunicació aliena
1. Signatura d’un centre en ítems corporatius
Utilitzarem qualsevol de les marques assignades al centre emissor de la comunicació. En cas de dificultat de lectura, se substituirà la imatge fotogràfica de la marca pel ”punt Nat”.
Si és un ítem transversal (que pertany a més d’un centre o és el MCNB el que comunica) s’utilitzarà la “marca paraigua” del ”punt Nat”.
2. Signatura de dos o més centres
Exemple de signatura combinada
Un document no pot ser signat amb dues marques. O bé se separen ostensiblement, o bé –si han d’anar juntes– se substitueixen per la marca paraigua bàsica original (la del "punt negre)", posant els noms dels centres i substituint l'àmbit geogràfic "de Barcelona" per la seva situació dins de Barcelona (per ex. Parc de Montjuïc) per donar idea de proximitat.
3. Crèdits corporatius
Al dors de tots els ítems que edita l’entitat utilitzarem una mateixa fórmula corporativa (apareix també al capítol de Comunicació Externa).
Aquesta signatura s’aplica en blanc i negre i conté:
La marca genèrica del punt Nat
La llista de tots els centres
Les adreces dels mitjans on line del Museu
Col·laboradors estables
La fórmula de tancament ” És un consorci format per:” seguida dels logotips de l’Ajuntament i de la Generalitat.
4. Signatura en comunicació aliena
Apareix quan el Museu actua com a patrocinador, col·laborador o cosignant en ítems que no gestiona el mateix Museu.
Preferentment anirà acompanyada de la signatura de l’Ajuntament de Barcelona i de la Generalitat.
Signatura d'un centre en la comunicació aliena
Signatura combinada en la comunicació aliena
Petit Comitè 2011 per a Museu de Ciències Naturals de Barcelona | @ Copyright